Proč musíte mít feedy

Vyhledávače produktů (Heureka.cz, Zboží.cz, Google Nákupy, Glami.cz a další) na váš e‑shop přivedou návštěvníky, kteří jsou připraveni nakoupit! Aby se tak stalo, potřebujete feedy. Feedy jsou velmi mocným marketingovým nástrojem. Téměř polovina nových kupujících přichází na e‑shopy díky feedům. Díky feedům dosáhnete vynikajících konverzních poměrů!

Co jsou feedy?

Feedy pro Magento od GetReady

Feedy pro Magento od GetReady je řešení pro všechny, kteří provozují e‑shop na systému Magento 1 i Magento 2.

Feedy pro Magento od GetReady je kompletní sada služeb, která vyřeší vše důležité okolo feedů. Dle stavu vašeho e‑shopu (a hlavně dle stavu katalogu) připravíme nejlepší variantu přesně dle vašich potřeb.

V GetReady můžeme provést audit katalogu a doporučit změny ve způsobu jeho správy. Vybereme vhodný způsob generování feedů (buď přímo jako modul, nebo jako službu) a nastavíme kanály pro české i světové služby. Pomůžeme s registraci vašeho e‑shopu na vyhledávačích. A budeme stále připraveni poskytnout aktualizace a servis.

Prostě to vše vyřešíme za Vás! Jednoduché!

GetReady poskytuje tyto služby:

  • odborné konzultace a návrh řešení
  • audit katalogu s doporučením na optimalizace
  • instalace a nastavení exportních modulů
  • detailní nastavení feedů pro jednotlivé vyhledávače a srovnávače
  • registrace e‑shopu do vyhledávačů
  • aktualizace a pravidelný servis

Máte zájem o feedy?

Zavolejte nám!

774 714 916

Nebo můžete vyplnit formulář, ozveme se.


Čekejte prosím, nahrává se formulář...

Co jsou feedy

Jako ‘feed’, nebo ‘produktový feed’ bývá často označován speciální textový soubor s informacemi o nabídce e‑shopu. Feed má většinou koncovku XML, (někdy také .csv) a jak můžete vidět, je sice čitelný, ale spíše pro stroje než pro lidi. A tak je to správně, protože právě pro stroje je určen, aby zpracování dat mohlo probíhat automaticky, bez další námahy.
Klíčová vlastnost feedu: jsou v něm aktuální a pravidelně generovaná data. Například produktový feed přesně odráží aktuální stav katalogu.
Ovšem feedy nejsou jen katalog - dle zaměření mohou obsahovat i další informace - např. kategorie, zákazníky a objednávky…
XML feed - Ukázka feedu ze zbozi.cz
XML feed - Ukázka feedu ze zbozi.cz

Jak to funguje

Rozhodování o nákupu je proces. Jiný u každého druhu zboží a jiný u každého člověka. Ten proces můžeme sice ovlivňovat již od začátku, ale to je těžké, nákladné a nejisté. Oproti tomu být na konci je výhodné. Když  budoucí kupující ví, co chce... ...tak už potřebuje 'jenom' vybrat správnou variantu a zvolit dodavatele...
  1. Vážný zájemce o koupi hledá zboží ve vyhledávači.
  2. Je nasměrován na přehled výhodných nabídek,
    a vidí také nabídku vašeho e‑shopu.
  3. A nakupuje!
    (třeba právě u vás)

Kde feedy uplatníte

Kromě vyhledávačů (srovnávačů) produktů, jako je např. Heureka.cz, Google Shopping nebo třeba Zboží.cz, jsou feedy používány pro přenos informací z e‑shopu také do kanálů affiliatemarketplace.

Affiliate weby fungují díky proviznímu systému: provozovatel partnerského (affiliate) webu dostává provizi z prodeje na vašem e‑shopu, pokud nákupu předcházelo kliknutí na doporučující odkaz. Marketplace je zase webové tržiště. Jeden e‑shop sdružuje nabídku od více dodavatelů. Na českém trhu je to například Mall.cz, ve světě pak i u nás známý Amazon nebo třeba průkopnická a dosud funkční internetová aukční síň - eBay.

Některé weby fungují ve více režimech: Například Glami.cz a Heureka.cz můžou fungovat jednak jako srovnávač / vyhledávač, jednak i jako tržiště.

Co je pro to třeba udělat

Na začátku je Magento e‑shop. E‑shop funguje. Je na veřejně dostupném serveru. Zboží je naplněno v katalogu a přehledně roztříděno do kategorií.

K vytvoření feedu potřebujeme mít v e‑shopu pomůcku - službu nebo aplikaci - která se o vytvoření XML feedu postará. Protože každý vyhledávač zboží má na strukturu feedu trochu jiné požadavky, potřebujeme mít feedů více - pro každý vyhledávač alespoň jeden. Feed je po nastavení připraven k okamžitému publikování - je to URL adresa se souborem .xml na konci.

Je-li feed publikován, můžeme jej zaregistrovat. Na příslušném vyhledávači si zřídíme účet (bezplatně), přidáme e‑shop a vložíme - kromě ostatních údajů - také URL adresu feedu.

Pro větší efekt jen dále musíme sledovat provoz, provádět úpravy nastavení feedu, a zvolit strategii reklamy. Většinou se platí za proklik, tedy jen za uživatele internetu, který si právě prohlíží naše zboží. A s tím se už dá pracovat, odtud je ke konverzi (a nákupu) opravdu blízko.

Několik tipů, jak využít feedy: Případová studie

Chci feedy!

Magento hosting od GetReady.

Rychlý, spolehlivý, bezpečný.

Více o hostingu ›